איך לפתור קובייה הונגרית 2X2

המדריך המלא ללימוד פתירת קוביה הונגרית 2X2 ע"י ים מוכתר מקיובינג ישראל

חוג קוביה הונגרית איך לפתור 2 על 2 חוגים לילדים חוג שנתי קוביה הונגרית ים מוכתר

איך לפתור קובייה הונגרית 2X2 למתחילים - 

 

איך לפתור קובייה הונגרית 2X2 מהר למתקדמים - שיטת אורטגה -

 

איך פותרים קוביה הונגרית 2X2

תמיד רציתם לדעת איך פותרים קוביה הונגרית 2 על 2? הגעתם למקום הנכון. הכנו עבורכם מדריך מפורט ומהיר שיסביר לכם את הצעדים של פתרון קובייה הונגרית 2x2 – כל הפרטים בשורות הבאות.

 

ההיסטוריה של הקובייה

הקובייה ההונגרית נולדה בשנת 1974 כאשר היא הומצאה על ידי פסל ופרופסור לאדריכלות ממוצא הונגרי העונה לשם "ארנה רוביק" (מכאן שמה באנגלית " Rubik's Cube"). ההמצאה של ארנה הייתה קובייה עשויה פלסטיק, כאשר כל צד שלה הורכב מ-9 אריחים שונים המכוסים בצבע והמטרה הייתה להביא לכך שכל פאות הקובייה מורכבים מאותו צבע. מאז ועד היום הפכה הקובייה ההונגרית ללהיט עולמי וכיום ניתן למצוא גרסאות רבות שלה בצורות שונות, גדלים שונים ורמות קושי משתנות.

 

דרכי פתרון

במאמר הזה נתרכז בפתרון של קובייה 2x2. זוהי קובייה בעלת ארבע אריחים בלבד בכל פאה, ולכן היא עשויה להיות אידיאלית עבור פותרים מתחילים. ישנן דרכים רבות לפתור את הקובייה, אך אנחנו נתרכז בדרך הפתרון הפשוטה ביותר עבור מתחילים. לאחר שתשיגו שליטה בצורת פתרון זאת, תוכלו לעבור ללימוד ותרגול של שיטות פתרון מתקדמות יותר כמו שיטת "אורטגה" שגם אותה תוכלו למצוא בסרטוני היוטיוב שלנו.

 

קוביה הונגרית 2 על 2 - פתרון

עקבו אחרי הצעדים הבאים ואנו מבטיחים לכם שגם אתם תוכלו לפתור את הקובייה:

  • שכבה ראשונה – בתור התחלה נפתור שכבה אחת בצורה מותאמת, בדומה לקובייה ה- 3 על 3 שם אנחנו פותרים קודם את הפלוס ורק אחר כך את הפינות, כאן אין לנו את שכבת האמצע ואין לנו פלוס, לכן נפתור ישר את הפינות.
  • השכבה העליונה – בגלל שבקובייה 2 על 2 יש לנו רק שכבה תחתונה ושכבה עליונה ואין לנו שכבה אמצעית בכלל, אנחנו נעבור ישר לשכבה העליונה. בשביל לפתור את השכבה העליונה נעשה שימוש באלגוריתמים שאנחנו מכירים בהתאם לשיטת הפתרון שבה אנו עושים שימוש.
  • שלב אחרון – השלב האחרון יהיה לסדר את כל חלקי הקובייה. את זה נעשה בעזרת אלגוריתם בודד, אלגוריתם הפנסים. נבצע את האלגוריתם וזה למעשה יפתור לנו את הקובייה.

שימו לב כי האלגוריתמים שפועלים על קובייה 3 על 3 רלוונטיים גם לקובייה הזו, רק בהתאמה לעובדה שאין לנו שכבת אמצע כלל וכלל.

 

קוביה הונגרית 2 2 מגנטית

הקובייה המגנטית היא קובייה שדומה בצורה לקובייה הרגילה, אך היא משלבת בתוכה גם מנגנון הזזה מגנטי. המנגנון המגנטי הופך את התזוזה לחלקה בהרבה ובהתאם מאפשר להגיע לפתרונות מהירים יותר ובאופן כללי מאפשר משחק נוח ונעים יותר, ללא "תקיעות" מעצבנות. את הקובייה המגנטית תוכלו לרכוש לא רק בתצורה של 2 על 2 אלה גם בגדלים ובצורות נוספות.

 

רכישה מקוונת

עדיין אין לכם קובייה הונגרית 2x2? תוכלו לרכוש ממגוון הקוביות האיכותיות שלנו. לרשותכם העמדנו אתר הכולל:

  • קטלוג מוצרים מפורט
  • מערכת הזמנות יעילה
  • מנגנון תשלום מאובטח
  • מדיניות החזרות ברורה
  • מחירים משתלמים במיוחד
  • ופיצ'רים נוספים שיהפכו את הקנייה שלכם למושלמת

כל המוצרים והקוביות שתמצאו אצלנו נבחרו בקפידה ונבחנו לעומק על מנת לוודא כי הן אכן עומדות בסטנדרט האיכות אותו אנו רוצים להבטיח לכם. לצפייה בקטלוג שלנו לחצו >>>כאן<<<