איך לפתור פירמינקס (קובייה משולשת)

לחוג קובייה הונגרית / שיעורי קובייה הונגרית אונליין דרך הזום - איך לפתור את הקוביה ההונגרית וקוביות אחרות בקלות ואיך להשתפר בזמני הפתירה 0525549012 - ים

 

 איך לפתור פירמינקס / קובייה הונגרית משולשת - מתחילים


איך לפתור קובייה הונגרית משולשת – pyraminx

רוצים לדעת איך פותרים קוביה הונגרית משולשת? הגעתם למקום הנכון. הכנו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לפתור קוביה הונגרית משולשת – מה הידע הבסיסי הנדרש, מהי שיטת הפתרון, וטיפים נוספים שיסייעו לכם לפתור את הפאזל בהצלחה. כל הפרטים ועוד, בשורות הבאות.

המצאת הקובייה

בעוד שצורת הקובייה הייתה מוכרת לאנושות עוד משחר ההיסטוריה, הקובייה ההונגרית הגיע אלינו רק בשנת 1974. היא הומצא על ידי פסל ופרופסור לאדריכלות בשם ארנה רוביק (מכאן שמה באנגלית – Rubik's Cube), ובתחילת דרכה לא הפכה מיד ללהיט מכירות כפי שניתן היה לצפות. הרעיון מאחורי הקובייה ההונגרית הקלאסית היה פשוט, אך גאוני למדי. היא הורכבה משש פאות, כאשר כל פאה כללה תשעה אריחים בצבעים שונים. בתוך הקובייה הסתתר מנגנון שאפשר לחלקיה לנוע, והמטרה הייתה ועודנה להביא את כל האריחים בעלי אותו הצבע לאותה הפאה. מאז המצאתה ועד היום פותחו אין סוף סוגים ודגמים של הקובייה ההונגרית, בצורות והרכבים שונים – אחת מהן היא ה-פירמינקס.

מה זה קוביה הונגרית משולש?

קוביה הונגרית משולשת או בשמה המקצועי, פירמינקס (pyraminx), היא פאזל תלת מימד אשר מגיע בצורת פירמידה. הפירמינקס כוללת כארבע פאות וכל פאה מורכבת ממספר אריחים משתנה, בהתאם לגודל הקובייה. בדומה לקובייה ההונגרית הקלאסית, גם בפתרון של הפירמינקס יש צורך להגיע למצב בו כל האריחים בעלי אותו הצבע נמצאים באותה פאה. הפתרון של הפירמינקס נחשב למעט מורכב ומסובך יותר, בין היתר מכיוון שהיא פחות נפוצה ולכן ישנם פחות אנשים שיודעים כיצד לפתור אותה בצורה נכונה. 

פתרון קוביה הונגרית משולשת

זו משימה מעט מורכבת לנסות ולפרט את שלבי הפתרון של הפירמינקס בעזרת מילים כתובות בלבד, לכן תוכלו להיעזר גם בסרטון המצורף שהכנו עבורכם. באופן כללי הפתרון של קובייה משולשת דומה מאוד לפתרון של קובייה 3 על 3 והוא נעשה בשכבות – ראשית פותרים את שכבת בסיס, לאחר מכן נגשים לשכבה האמצעית ולבסוף מסדרים את השפיץ:

  • מבנה הקובייה – החלק הראשון הוא להכיר את מבנה הקובייה. לפירמינקס יש ארבע פינות קטנות וארבע פינות גדולות שהן למעשה הפאות שלה. את הפאה הימנית נסמן באות R את שמאלית באות L ואת העליונה באות U. לפינה האחורית אין צורך בסימון מאחר ולא נעשה בה שימוש.
  • השלב הראשון ביצירת הבסיס הוא להביא שלוש פינות מאותו הצבע לאותה הפאה.
  • לאחר מכן מביאים את החלקים האמצעים של אותו הצבע איתו התחלנו לאותה הפאה. בזמן המהלך הזה הפאות הקטנות עשויות להתבלגן, אך ניתן להחזיר אותן בקלות.
  • השלב הבא הוא לחפש חלקים שיכולים להשלים לנו את הפאה בהתאם לפאות החופפות שלהם. לאחר הבנה אילו אריחים צריכים להתמקם והיכן יש להביא אותם למקומם הנכון.
  • כעת השלמנו את הבסיס, ויש לעבור לשכבה האמצעית. הדבר הראשון הוא להתאים את החלקים המרכזיים לצבע שלהם וזאת בעזרת סיבוב של הפאה העליונה.
  • במצב הזה ישנם חמישה אלגוריתמים אפשריים, כל האלגוריתמים מפורטים בסרטון.
  • השלב האחרון הוא פשוט סיבוב של הפאה העליונה הקטנה עד לפתרון הקוביה. 

    עדיין אין לכם קובייה?

    באתר שלנו תוכלו למצוא מגוון רחב של קוביות פירמינקס, קוביות רגילות וקוביות קונספט רבות. כל המוצרים שלנו נבדקו בקפידה ונבחנו לעומק על מנת לוודא כי הם אכן עומדים בסטנדרט האיכות הגבוה אותו אנו רוצים להעניק לכם. הקוביות זמינות עבורכם לרכישה מקוונת ונוחה. לשאלות וקבלת פרטים נוספים – חייגו: 052-554-9012.